Affärsracet 2018 (toppbanner)

Nordea Bank AB

Låt banken komma till dig

12 oktober 2017
Nordea är banken som möter företagaren ute på verkstadsgolvet. Kundlöftet är ett affärspartnerskap som bygger på smidighet och tillgänglighet.
- Vi vill göra det enkelt för våra kunder genom att ta initiativet, bygga kontakten och täcka upp allt som gäller företagaren och dennes familj, säger Mats Ohlsson, kontorschef Nordea Jönköpings län.

Smidighet, enkelhet och tillgänglighet. "Vi har gärna kundmötet på plats ute hos kunden" säger Sara Derefalk och Mats Ohlsson, Nordea Värnamo.

Ny tjänst för företagsledare

För att ge företagen ännu bättre service lanserar man under hösten Nordea@work, en tjänst som vänder sig specifikt till företagsledare och ledningsgrupper där man gör arbetsplatsbesök, servar ägarfamiljen och ger extra stöd och information på områden som försäkringar, trygghet, pension, utdelningar mm.
- Vi vill verkligen uppfattas som en affärspartner till våra kunder, säger Mats.


En stark lokal närvaro, ett högt personligt engagemang hos medarbetarna och ett kundlöfte om affärspartnerskap - Nordea storsatsar på företagen i regionen och utökar sin service.

Två affärsmöten per år

Som sådan affärspartner bokar man också in minst två affärsmöten per år då man går igenom allt som rör bolaget, till exempel framtidsplaner som investeringar, generationsskiften och förvärv.
- När vi får komma med tidigt i processen kan vi följa med på resan och skapa de bästa förutsättningarna, säger Mats.

Hög tillgänglighet 

Smidighet, enkelhet och tillgänglighet är viktiga ledord. Något som Nordea förverkligar genom ett brett utbud av kanaler för tillgänglighet.
- Som småföretagare har du ofta inte tid att komma till banken, men då finns det väldigt många andra alternativ. Dels träffas vi gärna ute hos kunden, dels finns alla de digitala plattformarna tillgängliga, säger Sara Derefalk, chef för kontoret som jobbar med småföretag och entreprenörer.

Delar av personalstyrkan som jobbar på företagssidan i Östbo/Västbo.

Nära till personlig service

Nordeas IT-satsningar byggs hela tiden ut för ökad tillgänglighet under dygnets alla timmar, något som uppskattas inte minst av småföretagaren. 
- Dessutom jobbar vi i team lokalt vilket betyder att även om den rådgivare du brukar ha kontakt med är upptagen när du ringer, så kan du som kund få hjälp av en annan rådgivare, säger Sara.

Gabriella Mellergårdh, GnosjoRegion.se

Snabbfakta

Antal anställda:
0
Omsättning:
0 tSEK
Organisationsnr:
516406-0120
Kommun:
Värnamo
Juridisk form:
BANKAKTIEBOLAG
Ekonomi:
allabolag.se

Sökord

  • Bank,
  • Försäkringar,
  • Lån,
  • Sparande,
  • Utlandsbetalningar,
  • Pension

Specialavdelningar