Företagsportalen GnosjoRegion.se

Nyheter

Inga aktuella nyheter

Reportage

Exmo AB

EXMO gör en ansiktslyftning

12 oktober 2017
Premiärdags! För att nå ut till nya kunder och tydligare kommunicera sin kompetens har man tagit fram en animerad företagsvideo, ny hemsida och logo.
I korthet arbetar Exmo med automatiserad volymproduktion och totala produktionslösningar. Vanligtvis tar man ansvar för hela kedjan från idé till levererad produkt. Exmo hjälper även till med specifika steg i processen. Med omfattande kompetens samt ett starkt kontaktnät av leverantörer erbjuder de "perfekta produktionslösningar för varje kund."

Samarbetar med ledande explainer video-byrå

- Att beskriva detta är utmanande och vi har därför tagit in Explainer som i sin video beskriver bredden av vår verksamhet och bolagets omfattande kompetens, säger Kent Gillberg, vd och ägare Exmo.
Bakom den grafiska och digitala ansiktslyftningen ligger alltså Sveriges ledande explainer video-byrå, Explainer AB, som skapar produktioner för kunder som Fortum, Scania och HSB. Projektet sjösattes före semestern och premiären för film och ny grafisk profil sker i samband med Elmia Subcontractor 2017. 

Arbete pågår. Exmo har satsat på en grafisk och digital ansiktslyftning i samarbete med Explainer AB. 

Lätt att sprida - lätt att ta till sig

Att nå ut till en specifik målgrupp med en saklig, trovärdig och ärlig animerad video är en viktig del i många företags marknadsföring. Explainer videos är lätta att sprida och ta till sig. Företagsfilmer har ett självklart sätt att nå igenom mediabruset.
- Det blir autentiskt. Den här filmen förklarar både vad Exmo gör och lyfter fram den varma och familjära glöden i företaget, säger Anton Ewetz, VD på Explainer.

"Det här är ett nytt sätt att nå ut med vår kompetens" säger vd Kent Gillberg.

Ny hemsida och grafisk profil

Den nya hemsidan med ny logotyp är ett steg i den nya marknadssatsningen.
- Vi kände att vår hemsida ska göra det lättare att förstå vilka vi är, vad vi kan erbjuda. Målet med den nya hemsidan är att alla ska känna att de kan kontakta oss, säger Sahra Gillberg, projektledare Exmo.



Ny grafisk miljö - men samma familjeföretag som sedan starten 2002 levererat kompletta och bekymmersfria produktionslösningar, från idé till produkt.

Gabriella Mellergårdh, GnosjoRegion.se

Snabbfakta

Antal anställda:
30
Omsättning:
13048 tSEK
Organisationsnr:
556625-6698
Kommun:
Gislaved
Juridisk form:
AKTIEBOLAG
Ekonomi:
allabolag.se

Sökord

  • Montering,
  • logistiklösningar,
  • Packning,
  • Bearbetning,
  • produktutveckling,
  • Helhetslösning
Gårö plåtprodukterHolmgrens PlastAnderssons MekaniskaIsakssons MetallindustriM Johanssons ABRobec (mellan)Eboss mellanannons 2014Affärsracet 2018 (liten)Bejö (mellan)