Nyheter

Reklam

5 snabba tips om  Reklam

  1. Se marknadsföring som en inkomst, inte som en kostnad.
  2. I många fall kan en bra hemsida som kommer högt upp i Google bli en effektiva säljare.
  3. I goda tider bör man göra reklam. I dåliga tider, måste man göra det!
  4. Här hittar du företag som jobbar med Reklam »
  5. Vill du hitta en ny leverantör Lägg en offertförfrågan till företagen i Gnosjöregionen »

Historia

Reklam och marknadsföring har funnits sedan tidernas begynnelse. Den äldsta formen av reklam är "mun till mun-metoden" det vill säga att ett rykte sprids mellan människor om en produkt eller tjänst. Denna ryktesspridning är ännu en viktig del inom marknadsföring och där gör nu de sociala medierna på internet sitt intåg på bred front.

Utvecklingen av reklam tog fart i västvärlden under 1800-talet i takt med att läskunnigheten ökade. Tidningar och tidskrifter publicerade reklam och började använda intäkterna för att finansiera sin verksamhet. Utomhusreklam, särskilt i städer, ökade.

Under 1900-talet kom så nya medier i form av radio, TV, film och senare även internet och andra digitala, interaktiva medier. Samtidigt utvecklades forskning runt reklam och man drog lärdomar från beteendevetenskap såsom psykologi och sociologi.

Reklam

 

I goda tider bör man göra reklam.
I dåliga tider, måste man göra det!

Att bra marknadsföring är ett sätt att öka vinsten är fastslaget sedan länge genom mängder av vetenskapliga undersökningar och praktisk erfarenhet. Ett exempel på detta är den satsningen som BMW gjorde när lågkonjunkturen slog till vid sekelskiftet. Bilmarknaden i Sverige backade kraftigt. Nyregistreringen av bilar gick ner och december visade upp en rejäl djupdykning med en femtonprocentig minskning.

BMW valde då att öka sina reklaminvesteringar kraftigt. 2001 satsade man 42 procent mer. En målsättning med reklamen var att ändra attityden till BMW, från att vara en dyr, exklusiv bil till en bra, valbar bil för företagskunden. Redan 2001 kunde man se en tydlig ökning av nybilsregistreringen både i BMW:s 3- och 5-serier.

BMW har fortsätt växa och stadigt ta marknadsandelar under åren på såväl företags- som privatmarknaden.

Hur man än vrider och vänder på det, så konstaterat mängder av undersökningar och praktisk erfarenhet samma sak. Och det sammanfattades kanske bäst av en stor, amerikansk annonsör som konstaterat ”I goda tider bör man göra reklam. I dåliga tider, måste man göra det!”.

Reklam i Gnosjöregionen

 

0371 webb & reklam AB , Reklam
0371 webb & reklam AB

Smålandsstenar

Vi hjälper dig med allt från trycksaker och pressreleaser till att uppdatera hemsidan och skriva ut stora affischer till mässan eller till ditt skyltfönster. Internetmarknadsföring är vi extra duktiga på och i många fall kan vi göra Google till din mest kostnadseffektiva säljare!

Bra reklam är en inkomst, inte en kostnad! Vi guidar dig i reklamvärldens djungel.
Läs mer »
 

www.0371.se »


 

GnosjoRegion.se (Happy Småland AB), Reklam
GnosjoRegion.se (Happy Småland AB)

Smålandsstenar

Vår uppgift är att dra in affärer till företagen i Gnosjöregionen. Det gör vi med hjälp av vår företagsportal GnosjoRegion.se samt genom en mängd andra marknadsföringskanaler.
Under åren har vi förmedlat 1000-tals affärer till våra medlemsföretag.
Läs mer »

Reportage
Mingelbilder från Elmia Sub 2016

Läs mer »

Till bildgalleriet »
 

www.GnosjoRegion.se »


Marknadsföring

 

Sammanfattning av Reklam

Fem snabba tips om

120504: Vi håller på med denna sida och är snart klara!Med sänkgnistning kan du göra avancerade former med fina toleranser i riktigt hårda material.

Sänkgnistning är också lämpligt för små och känsliga arbetsstycken som normala skärverktyg skulle skada. Reklam | Tryckeri | Presentreklam | Mässprodukter | Fotografering | Internet | Reklamfilm | Flaggor

 

Visste du att...

Se marknadsföring som en inkomst, inte som en kostnad.