Den här webbplatsen använder cookies. Läs mer »


Tack, jag förstår

Vecka 09
Tisdag 25 februari
Grattis Sigvard, Sivert
Valuta
EUR 10.56 0.00
GBP 12.64 0.06
USD 9.75 0.01
BÖRSEN 12:40
-0.68%

DS Smith - Hållbar paketering stärker potatismärke

Kari Kastari, vd för TUOREKARTANO, är varumärkesambassadör för finsk potatis. Hans uppgift är att sprida kunskap om den finska potatisens hälsomässiga fördelar och uppmuntra människor att äta mer av den. Men det slutar inte där. Potatis måste också vara miljövänligt förpackad och ha en hållbar logistikkedja.

 

Förpackningen en nyckelroll


När Kastari talar om sitt arbete med att marknadsföra potatis och göra rotknölen mer attraktiv för konsumenterna landar diskussionen snart i förpackningen. Förpackningen är en väsentlig del av varumärket och kan vara avgörande för att miljömedvetna konsumenter ska välja produkten.

Förpackningen kommunicerar mycket. Den hjälper till att sälja en produkt som kan bidra till att styra utvecklingen för vår planet i en gynnsammare riktning. Konsumenterna måste inse och känna att de är en del av den förändringen.

Kastaris nya stolthet och glädje är en miljövänlig färskmatsförpackning av wellpapp. Den håller potatisen fräsch och skyddad från ljus i kylskåpet under lång tid. Det är en helt ny innovation som har tagits fram och utvecklats tillsammans med experter från Lidl Finland och DS Smith.

 

Läs mer här om hur allt började.



KONTAKTUPPGIFTER

DS Smith Packaging

(DS Smith Packaging)

Telefon: 037042000
Mail: barbro.berggren@dssmith.com

Postadress:
Box 504
33125
Värnamo

Webbadress:
www.dssmithpackaging.se