16 augusti 2021
Padelstjärnan är deras nya ambassadör
Everbrand Sweden klättrar i näringskedjan som varumärkesbyggare – med Simon Vasquez som ambassadör för produktnyheten T.DRY.
– Vi har aldrig varit så långt fram i försäljningsledet tidigare och det är jättespännande. Med egna varumärken är det viktigt att testa nya vägar, att synas på nya plattformar och inse att vi faktiskt kan stå i frontledet med marknadsföring, säger Adam Brobakken, försäljningsansvarig för Everbrand Swedens Sverigemarknad.
Smashläge för Everbrand. ”Med egna varumärken är det viktigt att testa nya vägar och inse att vi faktiskt kan stå i frontledet med marknadsföring”, säger Adam Brobakken.
Made in Sweden
Everbrand Sweden är framsprunget mitt i den småländska myllan, ett ungt och innovativt företag som har lyckats samla en lång rad starka varumärken i sitt stall. Den röda tråden är att varje varumärke ska leverera en lösning som gör vardagen lite enklare. Dessutom ska det vara hundra procent ”Made in Sweden”.
– Det är något vi är jättestolta över. Fler och fler har fattat detta, men det är också pandemins förtjänst att många fler idag uppskattar det närproducerade, säger Adam.
När- och härproducerat
De flesta av Everbrand Swedens varumärken är faktiskt närproducerade, som den blå klassikern Torrbollen som tillverkas av dem själva i Hillerstorp med salt som brutits på Gotland. Torrbollens historia började just i Småland där en dam insåg att vägsaltet som maken lagt i en hink fungerade som en alldeles utmärkt fuktslukare. Innovationen föddes och har sedan 1980-talet vandrat runt mellan olika ägare och investmentbolag.
– Det som är roligt är att vi har kunnat plocka tillbaka Torrbollen till regionen, säger Adam.
Når nya marknader
Och det är Torrbollen som är modern bakom Everbrand Swedens senaste innovation T.DRY – en bärbar och gelbaserad fuktslukare, 100 procent spillfri, som placeras i en tillhörande textilpåse. T.DRY kan användas i sportväskan likväl som i bilen där den absorberar fukt, tar bort dålig lukt och skapar ett fräschare utrymme.
– Våra andra varumärken används framför allt inom hem och fritid men med T.DRY når vi två helt nya segment inom sport och bil, säger Adam.
Liten, smidig och bärbar – fuktslukaren T.DRY passar lika bra i sportväskan som i bilen.
Parfymfri med refill
Dessutom tar man steget längre än liknande produkter på marknaden, förklarar Adam.
– Där handlar det mest om att dölja en doft med en annan. T.DRY tar bort fukten och ger en fräsch doft av nytvättat. Dessutom har vi en helt parfymfri variant eftersom många inte är superförtjusta över att ha en doft i bilen.
Och liksom Torrbollen har ett refillsystem så kommer även T.DRY med en refillösning där du enkelt lägger en ny förpackning i textilpåsen. Men det är inget du behöver göra allt för ofta, en förpackning räcker nämligen upp till 3 månader.
Sverigeettan i padel
Samtidigt som T.DRY lanseras passar Everbrand Sweden på att presentera dess ambassadör Simon Vasquez, Sverigeetta i padel, den sport som just nu växer snabbast i landet.
– Folk är aktiva idag, man löper, går på gym och spelar padel, och därför sökte vi en ambassadör inom just padeln som vi kunde hitta en bra connection med och som kan prata gott om vår produkt, berättar Adam.
Nu kommer T.DRY-loggan att synas på Simons kläder, exponeras på tävlingar och i sociala medier.
– Det här är ett samarbete vi verkligen är stolta över och ser potential i, säger Adam.
Med Sverigeettan i padel som ambassadör för T.DRY når Everbrand Sweden ut till nya marknader och en yngre målgrupp. Simon Vasquez (mitten) tillsammans med Adam Brobakken (tv) och vd Alexander Axelsson (th).
Utvecklar nya produkter
Och man har redan börjat utveckla spin-off-produkter som kompletterar T.DRY och den nya marknad som öppnat sig.
– Bland annat har vi tagit fram en sprej som neutraliserar doft till exempel i skor och en handsprit i fickformat, stort som ett visitkort, som man sprejar. Vi ser bara möjligheter här uppe i tomteverkstan där vi kläcker våra produktidéer, säger Adam.
FAKTA EVERBRAND SWEDEN
På Everbrand Sweden, mitt i den småländska myllan, drivs vi av glädjen och passionen att hitta lösningar som gör vardagen lite enklare, lite bättre. Vi gör det genom kvalitativa och pålitliga varumärken. Varumärken med en närhet till såväl tillverkning som till våra kunder. Alltid med engagemang och omsorg för kunderna. Välkommen till oss!
Gabriella Mellergårdh, GnosjoRegion.se
Foto: Everbrand Sweden