Vecka 24
Torsdag 12 juni
Grattis Eskil
Nederbörd 0 mm
Vindstyrka 2 m/s
Väderprognos från Yr
Torsdag
Fredag
Lördag
GNOSJÖREGIONEN 20°

I tuffa tider behövs varma hjärtan

Närhet är svårt under coronapandemin – men samtidigt viktigare än någonsin. Frejs har samlat alla resurser för att hjälpa sina kunder med goda råd.

 

– Situationen i samhället gör det svårare att träffas, men samtidigt är en tät kontakt med våra kunder viktigare än någonsin, säger Per-Anders Pettersson, platschef Frejs Smålandsstenar.

Företagen ställs inför nya utmaningar och tvingas att fatta många beslut på kort tid och under osäkra förhållanden. Därför blir det särskilt viktigt att ha en redovisning som är ajour och att ha god insikt i företagets ekonomiska situation och utveckling.

– Därför är det också väldigt viktigt att vi finns tillgängliga som rådgivare och bollplank, säger Per-Anders Pettersson, platschef Frejs Smålandsstenar.

 

Nära kunden med varma hjärtan. Frejs i Smålandsstenar är rustade med goda råd för tuffa tider.

 

 

Flexibla kundmöten

 

Frejs revisorer och redovisningskonsulter har alltid haft närheten till kunden som motto. Sedan pandemin slog till har man inte ställt in men delvis ställt om.

– Vi slutar inte att träffa våra kunder men ibland sker mötena på annorlunda sätt än vad vi varit vana vid tidigare, till exempel genom digitala videomöten. Vi är flexibla och lyssnar på kundens önskemål. Vi är dock väldigt noga med att både vi och kunderna ska vara helt friska när vi träffas och att möten sker i säkra miljöer där vi respekterar varandra, säger Per-Anders.

 

Kundmöten sker på coronasäkert sätt, antingen ute hos kunden såvida man är fullt frisk, eller via telefon, Teams och andra digitala kanaler.  

 

Viss oro förekommer bland företagen

 

Hur hårt regionens företag och Frejs kunder har drabbats varierar. Många har inte påverkats alls medan andra har drabbats hårdare. Restriktioner kring företagsbesök och resande samt hemarbete ger upphov till en känsla av isolering vilket är påfallande hos många.

– Vissa kunder är också oroliga, då det är högst ovisst hur länge krisen kommer att pågå och vad som händer i förlängningen om det blir långvarigt. Det kan innebära att företagen blir försiktiga och återhållsamma med investeringar vilket i sig får effekter på konjunkturen, konstaterar Per-Anders.

 

 

Bollplank och rådgivare i kristider

 

Företagare får mycket information från många håll gällande allt ifrån förlängda perioder för omställningsstöd och korttidsarbete till möjliga anstånd med skatter och avgifter, finansiering och lån.

– Det uppstår en mängd frågeställningar och då är det tryggt att ha sin redovisningskonsult eller revisor som bollplank och rådgivare. Vi kan informera kunderna om möjligheter, regler och förutsättningar som gäller, säger Per-Anders.

 

Sedan ett par år tillbaka har Frejs satsat extra på friskvårdsaktiviteter. Bland annat har de gjort en toppexpedition på Kebnekaise. ”Nu är det viktigare än någonsin att träna, så länge vi ägnar oss åt utomhusaktiviteter.”

 

 

 

FAKTA FREJS

Vi värnar om våra kundrelationer för att utveckla framgångsrika, långvariga och nära samarbeten med alla våra kunder, stora som små.

 

Gabriella Mellergårdh, GnosjoRegion.se

Foto: Gabriella Mellergårdh, GnosjoRegion.se & Frejs

Läs mer om Frejs Revisorer AB


Kontakt

Frejs Revisorer AB

Telefon: 0317780040
Skicka e-post Kopiera e-postadress

Besöksadress:
Malmgatan 34 (Welands reception)
333 30 Smålandsstenar

Postadress:
Box 53100
40014 GÖTEBORG

Webbadress:
www.frejs.se



Den här webbplatsen använder cookies. Läs mer »


Tack, jag förstår