Den här webbplatsen använder cookies. Läs mer »


Tack, jag förstår

Vecka 47 Lördag 27 november Grattis Astrid, Asta
Valuta
EUR 10.36 0.18 0.175
GBP 12.2 0.09 0.093
USD 9.15 0.06 0.063
BÖRSEN 17:30
-3.98%

Börskursen på vår hemsida visar indexet Cboe SE 30 som representerar de 30 största svenska bolagen. Detta index följer OMXS30. Kurserna är 15 minuter fördröjda. Siffrorna levereras av Millistream.

Rekordmånga deltagare i säljkonferens

Smarta digitala lösningar och ett professionellt inspelningsteam gjorde HangOn´s globala säljevent till den mest välbesökta konferensen någonsin.

 

 

– Man får inte stanna upp på grund av en pandemi, man måste hitta andra vägar. Vi har gjort det, och det funkar, konstaterar Andreas Orre, exportchef.

Vad gör man när man inte kan besöka sina återförsäljare och distributörer?

Visst hade Andreas kunnat bli modfälld i ett företag vars unika lösningar för industriell lackering till 80 procent går på export till 40 marknader runt om i världen. Länder som Andreas brukar besöka flera gånger per år och som dessutom själva brukar besöka Hillerstorp för den återkommande säljkonferensen.

Men en digital säljkonferens blev lösningen.

 

Den återkommande säljkonferensen hos HangOn blev digital i år – och fick fler deltagare än någonsin tidigare, berättar exportchef Andreas Orre.

 

Digital strategi för framtiden

 

– Normalt sett brukar vi ha ett 60-tal externa medarbetare som kommer hit.

I år hade vi 150 registrerade deltagare.

Att så många fler kunde ta del av vårt konferensprogram är otroligt värdefullt och jag är rätt övertygad om att detta kommer att fortsätta. Kanske satsar vi mer på hybridevent framöver där man både kan delta fysiskt och på videolänk, säger Andreas.

Allt hänger ihop med den digitaliseringsprocess som tagit sjumilasteg under pandemin. HangOn har med hjälp av contentbyrån Glory Days utformat en digital strategi som bland annat resulterat i en egen inspelningsstudio där man sänt regelbundna webinars riktade till distributörer, återförsäljare och dotterbolag i hela världen.

 

Ett professionellt filmteam från contentbyrån Glory Days stod för inspelning och mixning i kontrollrummet.

 

Kombinerade livesändning och förinspelat


– Det här är en viktig del av vår framtidssatsning, att addera kunskap på ett professionellt sätt via digitala hjälpmedel, säger vd Petter Törefors.

Säljkonferensen hölls under två dagar, komprimerad till fyra timmar per dag. Varje programpunkt fick 20 minuter plus 5 minuters efterföljande Q&A med moderator.

Inspelningsteamet från Glory Days fångade händelserna på tre olika inspelningsplatser och livesändningen kompletterades med förinspelade sekvenser i form av hälsningar från hela världen.

– Det var viktigt för oss att involvera många och skapa känslan av att alla är med, och vi har fått otroligt positiv feedback, säger Andreas.

 

Livesändningarna under konferensen gjordes i korta 20-minuters­pass från HangOn´s Experience Center. VD Petter Törefors i samtal med Oscar Johansson, Glory Days.

 

Efter varje pass hölls Q&A med moderator i caféhörnan. Fr v Andreas Orre, Jakob Törefors, Martina Orre, Lukas Törefors & Petter Törefors.

 

 

FAKTA HANGON

Marknadsledande global leverantör av smarta lösningar för hängning, maskering och hantering vid industriell lackering.

 

 

Gabriella Mellergårdh, GnosjoRegion.se

Foto: HangOn



KONTAKTUPPGIFTER

HangOn AB

(HangOn AB)

Telefon: 0370373373
Mail: info@hangon.se

Besöksadress:
Industrivägen 7
33573
HILLERSTORP

Postadress:
Industriv. 7
33573
Hillerstorp

Webbadress:
www.hangon.se