12 oktober 2017
- Vi vill göra det enkelt för våra kunder genom att ta initiativet, bygga kontakten och täcka upp allt som gäller företagaren och dennes familj, säger Mats Ohlsson, kontorschef Nordea Jönköpings län.
Smidighet, enkelhet och tillgänglighet. "Vi har gärna kundmötet på plats ute hos kunden" säger Sara Derefalk och Mats Ohlsson, Nordea Värnamo.
För att ge företagen ännu bättre service lanserar man under hösten Nordea@work, en tjänst som vänder sig specifikt till företagsledare och ledningsgrupper där man gör arbetsplatsbesök, servar ägarfamiljen och ger extra stöd och information på områden som försäkringar, trygghet, pension, utdelningar mm.
- Vi vill verkligen uppfattas som en affärspartner till våra kunder, säger Mats.
En stark lokal närvaro, ett högt personligt engagemang hos medarbetarna och ett kundlöfte om affärspartnerskap - Nordea storsatsar på företagen i regionen och utökar sin service.
Som sådan affärspartner bokar man också in minst två affärsmöten per år då man går igenom allt som rör bolaget, till exempel framtidsplaner som investeringar, generationsskiften och förvärv.
- När vi får komma med tidigt i processen kan vi följa med på resan och skapa de bästa förutsättningarna, säger Mats.
Smidighet, enkelhet och tillgänglighet är viktiga ledord. Något som Nordea förverkligar genom ett brett utbud av kanaler för tillgänglighet.
- Som småföretagare har du ofta inte tid att komma till banken, men då finns det väldigt många andra alternativ. Dels träffas vi gärna ute hos kunden, dels finns alla de digitala plattformarna tillgängliga, säger Sara Derefalk, chef för kontoret som jobbar med småföretag och entreprenörer.
Delar av personalstyrkan som jobbar på företagssidan i Östbo/Västbo.
Nordeas IT-satsningar byggs hela tiden ut för ökad tillgänglighet under dygnets alla timmar, något som uppskattas inte minst av småföretagaren.
- Dessutom jobbar vi i team lokalt vilket betyder att även om den rådgivare du brukar ha kontakt med är upptagen när du ringer, så kan du som kund få hjälp av en annan rådgivare, säger Sara.
Gabriella Mellergårdh, GnosjoRegion.se
Reportage
2022-08-29
Nordea kraftsamlar i Gnosjöregionen
Med ständig förändring i omvärlden är det viktigare än någonsin med en tillgänglig bank. Nordea samlar över 20 rådgivare och specialister i regionen.
2019-04-24
Den enkla och kompetenta banken
Lokalt, enkelt och hållbart – så sammanfattar Nordea sina tjänster. Med ett starkt samhällsengagemang stödjer man ett växande näringsliv i regionen.
LÄS ÄLDRE REPORTAGE