Den här webbplatsen använder cookies. Läs mer »


Tack, jag förstår

Vecka 48 Tisdag 30 november Grattis Andreas, Anders
Valuta
EUR 10.28 0.03 0.035
GBP 12.09 0.01 0.014
USD 9.07 0.00 0.003
BÖRSEN 17:30
0.00%

Börskursen på vår hemsida visar indexet Cboe SE 30 som representerar de 30 största svenska bolagen. Detta index följer OMXS30. Kurserna är 15 minuter fördröjda. Siffrorna levereras av Millistream.

0

En kontakt är allt som behövs

De är två av 20 nyanställda säljare. Tobias Sahlin och Henrik Celander kommer att vara ansiktet utåt och möta kunderna, etablerade och potentiella, med utgångspunkt från Värnamo. Det handlar om att komma närmare kunden och bygga "den lärande relationen" där ett ömsesidigt kunskapsutbyte borgar för en god affär.
Stena Solutions

Ett Stena Metall i miniatyr. I Värnamo har man sedan länge varit helhetsleverantör inom avfallshanteringen. Nyanställda säljare Henrik Celander (tv) och Tobias Sahlin (th) möter kunderna.

Löser hela avfallsproblematiken

- Framför allt ska vi presentera helhetslösningen Stena Solutions för kunderna. Visa att vi kan lösa hela avfallsproblematiken, säger Henrik Celander.

-Ute i landet har Stena kanske varit mest känt för att ta hand om skrot medan vi här i Värnamo har vi varit helhetsleverantör under många år, säger Tobias Sahlin.

Skräddarsydd hantering

Tanken med Stena Solutions är att skapa en skräddarsydd avfallshantering för kunden. Först en analys med förslag på de mest effektiva hanteringsrutinerna och hur man som kund kan få högre ersättning alternativt lägre kostnader för varje avfallsslag. Utbildning och information är också en viktig del för att göra avfallshanteringen enklare, tryggare och effektivare för kunden. Olika verktyg som en skräddarsydd källsorteringshandbok ska hjälpa kunden att hitta bra rutiner.

Kundportal förenklar rapportering

- Många har till exempel en osäkerhet kring vikter och rapporteringar. Här har vi ett jättebra verktyg i form av en kundportal där du alltid har full koll på statistik, volymer och kostnader, säger Tobias Sahlin.

Kundportalen gör det enklare att ta fram miljörapporter och kan också bilda underlag för vidare utveckling och förbättring av avfallshanteringen.

Trygghet och utveckling

Enkelt, tryggt och utvecklande - Stenas tre ledord som präglar hela proceduren. Enkelt eftersom du bara behöver en kontaktperson. Tryggt eftersom du vet att materialet blir omhändertaget på rätt sätt, något som är extra viktigt när det exempelvis gäller avfall som berörs av sekretess. Och utvecklande eftersom Stenas mål är att kundens avfallshantering ska bli enklare, säkrare och mer lönsam.

- Vårt resultat är kundens resultat, säger Henrik Celander.

Text och bild: Gabriella Mellergårdh



KONTAKTUPPGIFTER

Stena Recycling AB

(Stena Recycling AB)

Telefon: 0370-18555
Mail: varnamo@stenarecycling.se

Besöksadress:
Bangårdsgatan 6
33135
Värnamo

Postadress:
Bangårdsgatan 6
33135
Värnamo

Webbadress:
www.stenarecycling.se